tag:blogger.com,1999:blog-14511730.post1912417700261024114..comments2023-05-17T12:35:19.913+02:00Comments on Lucas tankar: De nya fordons och bränsleskatterna år 2008Lucas Carlssonhttp://www.blogger.com/profile/13376499948279116208noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-14511730.post-91020118822616491302008-01-19T10:25:00.000+01:002008-01-19T10:25:00.000+01:00Det är riktigt att kollektivtrafiken inte är så vä...Det är riktigt att kollektivtrafiken inte är så väl utbyggd på flera platser i vårt land. <BR/><BR/>Min poäng var att vår regering ger sken av att med skatter styra mot mer hållbara transporter medan man i praktiken åstadkommer mycket lite.<BR/><BR/>När det gäller reseavdragen så gjordes <A HREF="http://www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc8000105517/kap_10.pdf" REL="nofollow">en gransking </A> av dessa år 2003, slutsatsen var att 46% av avdragen var för höga.<BR/><BR/>Det är helt enkelt så att det är väldigt bekvämt att ta bilen, därför körs det en massa bil fast det finns fullgoda alternativ. Titta på trängselavgifterna i Stockholm, en låg avgift på inpassage minskade trafiken med ca 20% på mycket kort tid.Lucas Carlssonhttps://www.blogger.com/profile/13376499948279116208noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14511730.post-71816288213270195892008-01-14T10:09:00.000+01:002008-01-14T10:09:00.000+01:00Har du tänkt på att man inte får göra bilavdrag fö...Har du tänkt på att man inte får göra bilavdrag för resor till och från jobbet om det finns möjlighet att åka kollektivt?<BR/><BR/>Så alternativet till bilen för den som *måste* köra de fem milen per dag är att ta cykeln!Anonymousnoreply@blogger.com